
Drie keer per jaar host MARE een webinar met bijbehorend whitepaper om inzicht te geven in de belangrijkste veranderingen van nu, en hoe deze zich gaan ontwikkelen in de nabije toekomst (1-5 jaar).

Toenemende behoefte aan inclusie
Terwijl de straten leeg zijn gelopen, laat de jongere generatie luid en duidelijk van zich horen. Er is ruimte ontstaan om stil te staan, te reflecteren op ons gedrag en opzoek te gaan naar zingeving wat duidelijk naar voren heeft gebracht dat onze waarden toe zijn aan een reset: van het vechten tegen klimaatverandering, tot het breken van de cirkel in raciale,- en gender ongelijkheid. Verschillende groepen laten van zich horen om verouderde gevestigde systemen te hervormen door de stugge sociale constructie open te breken.
Schijnactivisme
Door een beter begrip te krijgen van deze recente activistische bewegingen en hoe ze met elkaar verweven zijn, kun je ook je eigen merk of organisatie meer purpose driven inrichten en op jouw manier aansluiting vinden met de veranderende tijdsgeest. Maar hoe weet je waar je als merk of organisatie jouw steentje bij kan dragen in een tijd dat verschillende bewegingen tegelijkertijd verandering teweeg willen brengen? Hoe kun je op een authentieke manier in spelen op dit inclusieve en nieuwe normaal zonder beschuldigd te worden van schijnactivisme?
Focus op drie activistische bewegingen
In deze whitepaper en webinar verdiept MARE zich in de drie meest prominente bewegingen; Smashing the Patriarchy, Black Lives Matter en Intersectional Environmentalism. We bieden je inzicht in de taal en woorden die deze verschillende minderheidsgroepen gebruiken zodat je hun retoriek en ambities begrijpt. Een beweging is zo sterk als zijn leiderschap, dus wij introduceren je ook aan de boegbeelden in Nederland van iedere beweging. En als laatste geven we je tips en tricks hoe jij als merk of organisatie een rol kunt spelen in deze nieuwe en inclusievere discussie.
Download de volledige whitepaper ‘The Value (Re)Construct – finding purpose in an age of activism’ hier. En bekijk de bijbehorende trend webinar hier terug op onze website.

Onze mantra ‘Understanding what makes people tick’ is relevanter dan ooit. Dat is waarom wij onderzoek uit hebben gevoerd om de meest prominente verwachtingen en motivaties rondom COVID-19 te ontrafelen, zowel de huidige als de toekomstige. Binnen de scope van ons onderzoek hebben wij ons gefocust op de thema’s wellbeing en connectivity.
Wellbeing
Nu we in Nederland langzaam het virus onder controle krijgen, komen er vragen naar boven wat de impact hiervan zullen zijn op ons welzijn. Zowel fysiek, mentaal als planetair. Hoe zal de toekomst van wellbeing eruit komen te zien en wat betekend dit voor merken?
Connectivity
Gedurende de periode van thuis isolatie heeft de toename van digitalisatie in ons dagelijkse routines een enorme sprong gemaak. Wat zijn de opkomende behoeftes en verwachtingen rondom communicatie, entertainment en privacy. En wat zijn de kansen en uitdagingen die deze ontwikkeling met zich meebrengt?
Download de volledige whitepaper ‘Viral Vigor – future perspectives & brand opportunities in times of COVID-19’ hier.
En bekijk de bijbehorende trend webinar hier terug op onze websit.