We’re Hiring

Over ons

Wij zijn een Amsterdams bureau dat zich gespecialiseerd heeft in future-proof kwalitatief onderzoek. Understanding what makes people tick is onze pay-off. Dit komt voort uit onze passie om doelgroepen te doorgronden en te begrijpen. Dit doen wij vanuit onze drie pijlers: UNRAVEL (Inzicht in de rationele en emotionele drijfveren van mensen.), ANTICIPATE (Future perspectives via maatschappelijke trends en trendzetters) & MAKE (Het vertalen van actionable insights en future perspectives in concrete ideeën.).

Klanten

MARE werkt o.a. voor nationale en internationale merken en organisaties zoals: VodafoneZiggo, ABN AMRO, KPN, Nederlandse Loterij, McDonald’s en PepsiCo.

Team

De diversiteit binnen ons team zorgt ervoor dat we een breed scala aan klanten met verschillende vraagstukken kunnen bedienen. Het MARE-team bestaat uit een sterke basis van kwalitatieve onderzoekers.

Insight Expert

Altijd al bij één van de meest innovatieve marktonderzoekbureaus willen werken? Dan is MARE dé plek voor jou.
Om ons team van onderzoekers te versterken zoeken wij een enthousiaste en bevlogen Insight Expert.

Wat ga je doen?

In deze rol werk je van start tot finish aan verschillende onderzoeksprojecten. Het is jouw verantwoordelijkheid om de achterliggende behoeften van de klant te doorgronden en ze te verrassen met actiegerichte aanbevelingen en inspirerende presentaties die strategische impact hebben.

Functie-eisen

  • Je hebt een passie voor mensen en merken
  • Je bent nieuwsgierig, sociaal, eerlijk, communicatief sterk en extravert
  • Je bent pro-actief met een klantgerichte instelling
  • Je bezit effectieve verbale en schriftelijke communicatievaardigheden
  • Je spreekt en schrijft vloeiend Nederlands en beheerst de Engelse taal uitstekend
  • Je bent stressbestendig en hebt geen 9-5 mentaliteit
  • Je hebt 2 jaar of meer werkervaring als kwalitatief onderzoeker (dat is een pré)
  • Je hebt een HBO/ academisch werk- en denkniveau

Wij bieden

  • Uitdagend en afwisselend werk met veel ruimte voor groei en eigen initiatieven
  • Een informele werkomgeving waar veel ruimte is voor frisse ideeën en ondernemerschap
  • Interessante en diverse klanten om voor te werken
  • Een hecht en divers team, de perfecte mix van informeel en professioneel
  • Een laptop, en daarmee de flexibiliteit om thuis te kunnen werken
  • Marktconforme primaire en secundaire arbeidsvoorwaarden
  • Regelmatig borrels en inspiratiesessies met uiteraard heel leuke collega’s

Enthusiast geworden?

Aarzel dan niet en overtuig ons! We komen graag met je in contact. Stuur ons je CV en motivatiebrief (met heldere motivatie waarom jij geschikt bent voor deze rol) naar Corneel ten Hoor, email: corneel@mare.amsterdam.

Trend Internship

Stageperiode: 31 januari tot en met juni 2022

Hé jij

Kwalitatief onderzoeksbureau MARE in Amsterdam biedt een meeloopstage aan in haar trend- en onderzoeksteam.

Wat gebeurt er in de wereld? Wat is de drijfveer achter deze verandering, en hoe speel je hierop in? Dit zijn de vragen die je vaak zult stellen. Stagelopen bij MARE betekend dynamiek, nieuwsgierigheid, aanpakken, exploreren en verbreden.

Understanding what makes people tick is wat we doen. Dat doen we op basis van drie principes: UNRAVEL (kwalitatief), ANTICIPATE (trends & Sparks) & MAKE (strategische vertaalslag van inzichten en trends naar proposities, aan de hand van co-creatie).

MARE werkt met een geïntegreerde aanpak: mensen, markten en merken zijn namelijk altijd verbonden met elkaar. Daarom benaderen we onderzoeksvragen altijd vanuit een brede trendcontext. Geïnspireerd door onze Sparks: een eigen netwerk van innovators en early adopters. We zoomen met kwalitatief marktonderzoek concreet in op huidige consumentenbehoeften, en leveren door deze interdisciplinaire benadering verrassende en relevante insights voor onze opdrachtgevers.

Trendonderzoek: via desk- en fieldresearch houd je bij wat er gebeurt in de wereld. Je checkt innovatieve blogs, je gaat naar (online) events en exposities en deelt opgedane kennis intern met je MARE-collega’s en op onze trendblog Anticipate.

Op maat trendonderzoek: je werkt mee aan trendonderzoek specifiek voor onze opdrachtgevers. Je verdiept je hierbij in een onderwerp of een sector, signaleert hierbinnen nieuwe ontwikkelingen en vertaalt deze door naar de vraag van de opdrachtgever. Je schrijft trendartikelen in het Engels, selecteert beeld voor, en bouwt mee aan trendpresentaties en doet projectmanagement rondom trendtrajecten.

Over de stage

  • Continu trendonderzoek: via desk- en fieldresearch houd je bij wat er gebeurt in de wereld. Je checkt innovatieve blogs, je gaat naar (online) events en exposities en deelt opgedane kennis intern met je MARE-collega’s en op onze trendblog Anticipate.
  • Op maat trendonderzoek: je werkt mee aan trendonderzoek specifiek voor onze opdrachtgevers. Je verdiept je hierbij in een onderwerp of een sector, signaleert hierbinnen nieuwe ontwikkelingen en vertaalt deze door naar de vraag van de opdrachtgever.
  • Je schrijft trendartikelen in het Engels, selecteert hier beeld voor, bouwt mee aan trendpresentaties en doet projectmanagement rondom trendtrajecten.

Jouw taken

  • Continu én op maat trend research uitvoeren
  • Schrijven van Engelse trendartikelen op onze blog ‘Anticipate’ (ca. 2 blogs per week)
  • Up to date houden van alle social media kanalen (Instagram, Facebook, Twitter, LinkedIn)
  • Het presenteren van een trendsignaal tijdens de wekelijkse werkvergadering aan collega’s ter inspiratie en het up-to-date houden van recente ontwikkelingen
  • Selecteren van trendbeelden
  • Vormgeving van reports en PowerPoint presentaties
  • Archiveren van trends & beelden
  • Algemeen projectmanagement (bv. locaties regelen, filmproductie)
  • Productionele ondersteuning van workshops, co-creatie sessies, inspiratie sessies
  • (Audio)-visuele content creëren
  • Wanneer nodig, MARE breed werken op de ‘Unravel’ afdeling. (Bijv. opmaak voorstellen, rapporten en presentaties)

Vereisten

  • Open, sociaal en nieuwsgierig
  • Visueel ingesteld, creatief, pro-actief en oog voor detail
  • Analytisch en ervaren met verschillende onderzoeksmethodes
  • Affiniteit met zowel kwalitatief- als trendonderzoek en vertaling van inzichten naar marketing
  • Aantoonbare interesse en expertise in trends en innovatie
  • Student aan een relevante HBO-opleiding (bijvoorbeeld Trend research & Concept creation in Lifestyle, AMFI, journalistiek, communicatie, design)
  • 5 dagen per week beschikbaar voor 5 maanden.
  • Uitstekende mondelinge en schriftelijke kennis van de Nederlandse en Engelse taal.
  • Ervaring met o.a. MS Office met name Powerpoint, InDesign, Photoshop en iMovie.
  • Ervaring inzet social media voor pr-doeleinden.

Wij bieden

  • Een meeloopstage van 5 maanden bij een bureau met informele werksfeer
  • Begeleiding door ervaren (trend) onderzoekers
  • Veel eigen verantwoordelijkheden en inbreng
  • Marktconforme stagevergoeding

Interesse?

Stuur een motivatie, c.v. en je portfolio (zowel Nederlands als Engels geschreven teksten) t/m 24 december door naar anticipate@mare.amsterdam.

Alle spotlights