
Over ons
Wij zijn een Amsterdams bureau dat zich gespecialiseerd heeft in future-proof kwalitatief onderzoek. Understanding what makes people tick is onze pay-off. Dit komt voort uit onze passie om doelgroepen te doorgronden en te begrijpen. Dit doen wij vanuit onze drie pijlers: UNRAVEL (Inzicht in de rationele en emotionele drijfveren van mensen.), ANTICIPATE (Future perspectives via maatschappelijke trends en trendzetters) & MAKE (Het vertalen van actionable insights en future perspectives in concrete ideeën.).
Klanten
MARE werkt o.a. voor nationale en internationale merken en organisaties zoals: VodafoneZiggo, ABN AMRO, KPN, Nederlandse Loterij, McDonald’s en PepsiCo.
Team
De diversiteit binnen ons team zorgt ervoor dat we een breed scala aan klanten met verschillende vraagstukken kunnen bedienen. Het MARE-team bestaat uit een sterke basis van kwalitatieve onderzoekers.
Kwalitatief onderzoeksbureau MARE in Amsterdam biedt een meeloopstage aan in haar trend- en onderzoeksteam.
Wat gebeurt er in de wereld? Wat is de drijfveer achter deze verandering, en hoe speel je hierop in? Dit zijn de vragen die je vaak zult stellen tijdens je stage bij de trendafdeling ANTICIPATE.
Wat ga je precies doen?
- Continu trendonderzoek: via desk- en fieldresearch houd je bij wat er gebeurt in de wereld. Je checkt innovatieve blogs, je gaat naar (online) events en exposities en deelt opgedane kennis intern met je MARE-collega’s en op onze trendblog Anticipate.
- Op maat trendonderzoek: je werkt mee aan trendonderzoek specifiek voor onze opdrachtgevers. Je verdiept je hierbij in een onderwerp of een sector, signaleert hierbinnen nieuwe ontwikkelingen en vertaalt deze door naar de vraag van de opdrachtgever.
- Je schrijft trendartikelen in het Engels, selecteert hier beeld voor, bouwt mee aan trendpresentaties en doet projectmanagement rondom trendtrajecten..
Jouw taken
- Continu én op maat trend research uitvoeren
- Schrijven van Engelse trendartikelen op onze blog ‘Anticipate’ (ca. 2 blogs per week)
- Up-to-date houden van alle social media kanalen (Instagram, Facebook, Twitter, LinkedIn)
- Het presenteren van een trendsignaal tijdens de wekelijkse werkvergadering aan collega’s ter inspiratie en het up-to-date houden van recente ontwikkelingen
- Selecteren van trendbeelden
- Vormgeving van rapporten en PowerPoint presentaties
- Archiveren van trends & beelden
- Algemeen projectmanagement (bv. locaties regelen, filmproductie)
- Productionele ondersteuning van workshops, co-creatie sessies, inspiratie sessies
- (Audio)-visuele content creëren
- En wanneer nodig: de ‘Unravel’ afdeling helpen waar nodig (bijvoorbeeld bij de opmaak van voorstellen, rapporten en presentaties)
Wie zoeken wij? Jij bent/hebt:
- Open, sociaal en nieuwsgierig
- Visueel ingesteld, creatief, pro-actief en oog voor detail
- Analytisch en ervaren met verschillende onderzoeksmethodes
- Affiniteit met zowel kwalitatief- als trendonderzoek en vertaling van inzichten naar marketing
- Aantoonbare interesse en expertise in trends en innovatie
- Student aan een relevante HBO-opleiding (bijvoorbeeld Trend research & Concept creation in Lifestyle, AMFI, journalistiek, communicatie, design)
- 5 maanden lang 5 dagen per week beschikbaar.
- Uitstekende mondelinge en schriftelijke kennis van de Nederlandse en Engelse taal.
- Ervaring met o.a. MS Office met name Powerpoint, InDesign, Photoshop en iMovie.
- Ervaring inzet social media voor pr-doeleinden.
Wat krijg je van MARE:
- Een meeloopstage van 5 maanden bij een bureau met informele werksfeer
- Begeleiding door ervaren (trend) onderzoekers
- Veel eigen verantwoordelijkheden en inbreng
- Marktconforme stagevergoeding
Interesse?
- Stuur een motivatie, c.v. en je portfolio (met zowel in het Nederlands als in het Engels geschreven teksten) door naar anticipate@mare.amsterdam.
Insight Expert
Die zich graag in maatschappelijke vraagstukken verdiept
In deze rol werk je van start tot finish aan verschillende projecten waarbij altijd de mens/ doelgroep/ burger centraal staat. Het is jouw taak om de wensen en behoeften van verschillende doelgroepen te doorgronden, te structureren en te vertalen naar heldere inzichten en rapporten voor onze opdrachtgevers.
Functie-eisen:
- Je bent nieuwsgierig, sociaal en communicatief sterk
- Je houdt van mensen en maatschappelijke vraagstukken
- Je bent pro-actief en je hebt een klantgerichte instelling
- Je bent een kei in het organiseren en plannen
- Je bent verbaal sterk en je kunt jouw woorden/ ideeën goed op papier krijgen
- Je spreekt en schrijft vloeiend Nederlands
- Je bent stressbestendig en houdt ervan om aan verschillende projecten tegelijk te werken
- Je hebt een HBO/ academisch werk- en denkniveau
Heb je al 2 of meer jaar ervaring als kwalitatief marktonderzoeker dan is dat zeker een pré, maar heb je dat nog niet dan is ook dat geen enkel probleem.
Wij bieden:
- Uitdagend en afwisselend werk met veel ruimte voor groei en de mogelijkheid om je te specialiseren in het type onderzoek dat jij interessant vindt
- Een verscheidenheid aan opdrachtgevers binnen het publieke domein, waar relevante maatschappelijke onderwerpen de norm zijn
- Een informele werkomgeving waar veel ruimte is voor verfrissende en nieuwe ideeën
- Een hecht team met collega’s die voor jou door het vuur gaan
- Regelmatige borrels en inspiratiesessies met diezelfde leuke collega’s
- Een laptop en de flexibiliteit om de helft van de tijd thuis te werken
- Marktconform salaris én goede secundaire arbeidsvoorwaarden
Enthousiast geworden? Aarzel dan niet en overtuig ons! We komen graag met je in contact. Stuur je CV en een motivatiebrief naar hr@mare.amsterdam