Trend & Cultural Insights Internship
MARE biedt een meeloopstage aan in Trend & Cultural Insights.
Wat gebeurt er in de wereld? Wat is de drijfveer achter deze verandering, en hoe speel je hierop in? Dit zijn de vragen die je vaak zult stellen tijdens je stage bij de Trend & Cultural Insights afdeling ANTICIPATE.
Bij MARE onderzoeken we wat mensen beweegt: ‘what makes people tick’. Met deze inzichten helpen wij klanten hun doelgroepen beter begrijpen.
Maatschappelijke context speelt daarbij een belangrijke rol. Waarom mensen vinden wat ze vinden, denken wat ze denken, en doen wat ze doen; dit wordt mede gevormd door cultuur. Daarom betrekken wij culturele analyse en inzichten in onderzoek.
Door niet alleen huidige ontwikkelingen mee te nemen, maar ook te anticiperen op hoe deze verder zullen ontwikkelen, bieden wij future proof advies. Dit is waar onze Trend & Cultural Insights afdeling ANTICIPATE zich in specialiseert.
Wat ga jij precies doen?
- Continu algemeen trendonderzoek: via desk- en fieldresearch houd je bij wat er gebeurt in de wereld. Je checkt innovatieve blogs, je gaat naar (online) events en exposities en deelt opgedane kennis intern met je MARE-collega’s en op onze socials.
- Trendonderzoek op maat: je werkt mee aan trendonderzoek specifiek voor onze opdrachtgevers. Je verdiept je hierbij in een onderwerp of een sector, signaleert hierbinnen nieuwe ontwikkelingen en vertaalt deze door naar de vraag van de opdrachtgever.
- Je schrijft korte trendartikelen, selecteert hier beeld voor, bouwt mee aan trendpresentaties en doet projectmanagement rondom trendtrajecten.
Jouw taken:
- Continu én op maat (breed georiënteerd) trend research uitvoeren
- Schrijven van trendartikelen (in Nederlands en Engels)
- Up to date houden van alle social mediakanalen (Instagram, Facebook, LinkedIn)
- Het presenteren van een trendsignaal tijdens de wekelijkse werkvergadering aan collega’s ter inspiratie en het up-to-date houden van recente ontwikkelingen
- Selecteren van beeld
- Vormgeving van rapporten en presentaties
- Archiveren van trendsignalen & beelden
- Rekruteren van Sparks (changemakers/ innovators/ creatieve voorhoede)
- Algemeen projectmanagement (bv. locaties regelen)
- Productionele ondersteuning van workshops, co-creatie sessies, inspiratie sessies
- (Audio)-visuele content creëren
- Wanneer nodig, MARE breed werken op de ‘Unravel’ afdeling. (Bijv. opmaak voorstellen, rapporten en presentaties)
Jij bent:
- Open, sociaal, nieuwsgierig en onderzoekend
- Visueel ingesteld, creatief en oog voor detail
- Je legt makkelijk verbanden
- Je bent pro-actief en zelfstandig
Vereisten:
- Analytisch, ervaring met verschillende onderzoeksmethodes is een pré
- Affiniteit met zowel kwalitatief- als trendonderzoek en vertaling van inzichten naar marketing
- Aantoonbare interesse en expertise in trends en innovatie
- Student aan een relevante HBO-opleiding (bijvoorbeeld Trend research & Concept Creation in Lifestyle, AMFI, journalistiek, communicatie, design)
- 5 dagen per week beschikbaar voor 5 maanden
- Uitstekende mondelinge en schriftelijke vaardigheden en kennis van de Nederlandse en Engelse taal.
- Ervaring met o.a. MS Office, Powerpoint en InDesign is essentieel. Ervaring met Photoshop, Illustrator en iMovie is een pré.
- Ervaring inzet social media voor pr-doeleinden.
Wij bieden:
- Een meeloopstage van 5 maanden bij een bureau met informele werksfeer
- Begeleiding door een ervaren trend onderzoeker
- Veel eigen verantwoordelijkheden en inbreng
- Marktconforme stagevergoeding
Enthousiast geworden?
- Stuur een motivatie, c.v. en je portfolio (zowel Nederlands als Engels geschreven teksten) naar [email protected]
Over ons
Wij zijn een Amsterdams bureau dat zich gespecialiseerd heeft in future-proof kwalitatief onderzoek. Understanding what makes people tick is onze pay-off. Dit komt voort uit onze passie om doelgroepen te doorgronden en te begrijpen. Dit doen wij vanuit onze drie pijlers: UNRAVEL (Inzicht in de rationele en emotionele drijfveren van mensen.), ANTICIPATE (Future perspectives via maatschappelijke trends en trendzetters) & MAKE (Het vertalen van actionable insights en future perspectives in concrete ideeën.).
Klanten
MARE werkt o.a. voor nationale en internationale merken en organisaties zoals: VodafoneZiggo, ABN AMRO, KPN, Nederlandse Loterij, McDonald’s en PepsiCo.
Team
De diversiteit binnen ons team zorgt ervoor dat we een breed scala aan klanten met verschillende vraagstukken kunnen bedienen. Het MARE-team bestaat uit een sterke basis van kwalitatieve onderzoekers.
MARE, Transformatorweg 74, Quarter Plaza (bg), 1014AK Amsterdam, tel. 020-6705020